L’ATM publica la quarta reestructuració de la T-Mobilitat amb 30,5 M € de pèrdues acumulades
Un fil de Twitter de Contractacions Públiques (@licitacions) ha resumit el document publicat pel Consorci de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) des de DEPARTAMENTS I SECTOR PÚBLIC DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA que ha evidenciat una mala gestió des del començament amb el projecte de la T-Mobilitat.
En aquest document l’ATM reconeix que per cada mes en el qual la T-Mobilitat no s’implementava provocava pèrdues de mig milió d’euros als ajuntaments des del 2016, l’Ajuntament de Barcelona seria el principal afectat i assegura que la T-Mobilitat supera un sobrecost d’uns 30.500.000 euros més del que estava pressupostat al començament.
El fil també extreu que el 2021, quan s’hauria de fer efectiu una resolució del contracte inicial del projecte, l’ATM va continuar contractant a la mateixa empresa “per no afectar la reputació de la institució“. En aquesta quarta revisió del contracte imposa per primer cop un sistema de garanties, com la cessió de la direcció del projecte a Pere Torres Grau, Director General de l’ATM, i crea penalitzacions si provoca nous endarreriments.
L’abril de 2021 es va procedir a un reequilibri contractual, impulsats per la Covid-19, que va acabar amb un pagament acordat pel Consell d’Administracions de l’ATM de 1.574.000 € en concepte d'”adequar les necessitats de l’excecució contractual.
Sabien que no arribaria pel MWC
La T-Mobilitat ha arribat al 2020 sense complir el sistema tarifari individualitzat que es prometia. Recordem que la seva arribada estava prevista ja en el 2017 adjunt a la celebració del MWC. Sobre aquesta data, l’ATM era conscient a través d’un informe que els preparatius de la T-Mobilitat restaven lluny de culminar-se.
L’endarreriment de la posada en marxa ha provocat que l’ATM imposi una sanció a l’empresa Soc Mobilitat, encarregada del seu desenvolupament, una penalització de 14 milions d’euros a pagar entre el 2032 i el 2033.